Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme neuvoo Kaistan käytössä ja auttaa pulmatilanteissa. Löydät tältä sivulta yhteystietomme sekä vastaukset yleisimpiin Kaistaan liittyviin kysymyksiin.

Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet avuksesi vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Yleistä

Kaista on palvelu, jonka avulla yritykset hankkivat ja hallinnoivat taksimatkoja digitaalisesti. Matkat ovat etukäteen hankittuja taksimatkaoikeuksia, jotka voidaan osoittaa tietylle matkustajalle tai matkustajille.

Tällä hetkellä Kaistaa voivat hankkia y-tunnukselliset yritykset ja yhteisöt. Kaistalla voi matkustaa kuka tahansa henkilö, jolle yritys hankkii matkan: oma työntekijä, yhteistyökumppani tai vaikkapa asiakas.

Kaista toimii yhteistyössä alueellisten palveluntarjoajien eli taksiyritysten kanssa. Löydät listan Kaistan palveluntarjoajista täältä, ja voit tarkistaa, toimiiko Kaista omalla paikkakunnallasi.

Haluatko ehdottaa taksiyritystä palveluntarjoajaverkostoomme? Laita meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@taksikuutio.fi, niin otamme heihin yhteyttä.

Kaistan asiakaspalvelunumeroon soittaminen on maksullista. Myös jonottaminen on maksullista. Hinta määräytyy puhelinliittymäsi hinnaston mukaan: - paikallisverkkomaksu, kun soitat kiinteästä verkosta - matkapuhelinmaksu, kun soitat matkapuhelimesta - kyseessä oleva ulkomaanpuhelumaksu, kun soitat ulkomailta. Jos käytät puhepakettia, tarkista operaattoriltasi, sisältyvätkö 020-alkuiset puhelut siihen.

Lisäämme Kaistalla kuljettujen taksimatkojen hintaan matkakohtaisen toimitusmaksun 1,49 € / matka (alv 0 %) sekä arvonlisäveron 25,5 %. Maksat siis Kaistan käytöstä vain toteutuneiden matkojen perusteella. Emme veloita erillistä kuukausikäyttömaksua.

Kaistalla maksuvaihtoehtoina ovat korttimaksu tai laskutus.

Korttimaksut: Pääset tekemään matkojen tilauksia heti, jos valitset maksukortilla maksamisen. Käytämme korttimaksuliikenteen välittäjänä Stripe-palvelua, joka takaa turvalliset korttimaksut.

Laskutus: Jos haluat mieluummin laskutusasiakkaaksi, matkat veloitetaan jälkikäteen koontilaskulla kerran kuussa. Täytä hakemus tästä niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Matkat

Tilaat matkat helposti Kaista-palvelusta. Tällä hetkellä Kaistaa voivat hankkia y-tunnukselliset yritykset ja yhteisöt.

Matkalinkki on voitu lähettää Kaistan kautta sähköpostiisi tai tekstiviestillä puhelimeesi. Työnantajasi voi välittää matkan sinulle myös henkilökohtaisesti.

Kaistalla matkaa ei veloiteta ennen kuin kuljettaja on ottanut tilauksen vastaan. Matkat ovat kuin luottoraja, jota ei voi ylittää – käyttämättömistä matkoista emme veloita.

Löydät yhteystietomme Asiakaspalvelu-osiosta. Autamme sinua mielellämme

Kun sinulle on hankittu matka, toimi näin: 1. Avaa linkki, joka on lähetetty sinulle sähköpostitse tai tekstiviestillä. Klikkaa viestin linkkiä. 2. Anna matkallesi lähtö- ja kohdeosoite ja vahvista tilaus. Saat tilausvahvistuksen viestillä. 3. Seuraa taksin saapumista Kaistalla. Nouse kyytiin ja nauti matkustamisen helppoudesta. Vaihtoehtoisesti voit mennä sivulle tilaa.kaista.fi ja kirjoittaa Matkatunniste-kohtaan matkalinkin loppuosan.

Matkan hankkija määrittelee, miten kauan se on voimassa. Löydät voimassaoloajan sekä muut mahdolliset lisärajoitukset sinulle lähetetystä viestistä.

Kun asiasi koskee matkojen hankkimista ja hallintaa, laskutusta tai raportointia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos olet odottanut taksia 20 minuuttia yli sovitun noutoajan, ota yhteyttä palveluntarjoajan asiakaspalveluun. Palveluntarjoajan asiakaspalvelun yhteystiedot löydät Tilauksen seuranta -sivulta taksin tilaamisen jälkeen.

Kyllä voi. Pyydämme sinua kuitenkin taksia tilatessasi ilmoittamaan matkustajien lukumäärän, jotta palveluntarjoaja osaa mitoittaa taksiauton koon oikein.

OmaKaista

Voit hankkia matkoja, vaikka et kirjautuisi sisään palveluun. Kirjautuminen tuo kuitenkin enemmän mahdollisuuksia Kaistan käyttöön. Kirjautuneena käyttäjänä tiedot hankituista matkoista tallentuvat Kaistaan, ja löydät ne OmaKaistalta. Lisäksi kirjautuminen nopeuttaa toimintaasi, sillä omat ja maksukortin tiedot täytetään automaattisesti seuraavalla asiointikerralla.

Matkojen tilaamiseksi yrityksesi ei tarvitse tehdä sopimusta Kaistan kanssa erikseen. Matkojen hankkiminen onnistuu kätevästi verkossa, ja matkat veloitetaan toteutuman mukaan maksukortiltasi. Sopimus tarvitaan vain, jos haluat, että laskutamme koontilaskutuksena kaikki hankkimasi matkat jälkikäteen.

Kyllä voivat ja myös ilman maksukorttia. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin järjestämme sinulle laskutussopimuksen.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme, onnistuuko integraatio.

Yritysten asiakaspalvelu

Kun asiasi koskee matkojen hankkimista ja hallintaa, laskutusta tai raportointia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

mail Sähköpostitse

asiakaspalvelu@taksikuutio.fi

ma-pe 9-15

Viesteihin vastataan aukioloajan puitteissa

phone Puhelimitse

+358 (0) 207 756 822

ma-pe 9-15

Puhelun hinta koostuu normaalista matkapuhelinmaksusta tai paikallisverkkomaksusta. Lue lisää

mail Yrityksen tiedot

Taksikuutio Oy

Y-tunnus 0645272-9

PL 50, Nuijamiestentie 7

00401 Helsinki

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä varmistaakseen, että saat parhaan kokemuksen verkkosivustollamme. Tietosuojaseloste